Проект "Радіо у школі"
Паспорт інновації у системі загальної середньої освіти
Золочівського НВК « Школа радості» - ДНЗ»
1. Назва інновації: проект « Радіо у школі».
2. Автор (автори) інновації (прізвище, ім’я, по батькові, посада, науковий ступінь, учене звання):
Гошко Надія Ігорівна, педагог- організатор.
3. Тип інновації (освітня система, зміст освіти, виховання, управління, засоби навчання)[1]: виховання.
4. Інформація про інновацію:
Проект « Радіо у школі»
Впровадження та реалізація ідеї « Радіо у школі» дає можливість кожному учневі розкрити свій творчий потенціал, спробувати свої можливості у ролі ведучого чи ведучої, ді - джея, продемонструвати набуті навички.
На радіо працює команда однодумців, учнівське самоврядування « Школи радості». Очолюють команду Президент школи Шептицька Зоряна, учні 9 класу Нижний Тетяна та Петровець Василина.
На перервах лунають важливі новини школи, соціальна, інтелектуальна інформація, вітання з різними святам, релаксуюча музика.
Кожен день тижня має свою функцію.
Понеділок | День вітань |
Вівторок | Знаменна дата в історії людства |
Середа | Інформ – дайджест |
Четвер | День української музики |
П*ятниця | Інформаційний день ( оголошення та підсумок подій за тиждень) |
Можемо із впевненістю сказати про високі результати досягнення учнів на радіо. Уже з перших днів було відчутно активність школярів, творчість, креативність, впевненість у своїх силах та вміннях. Проводяться радіоуроки на різноманітну тематику.
Очікування
- Золочівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів "Школа радості"- дошкільний навчальний заклад" створюватиме умови для реалізації креативних інновацій, творчих талантів учнів, саморозвитку та самореалізації.
- Учні Золочівського НВК – це коло однодумців, що живуть за принципом « Не будь байдужий!».
Джерела, що містять опис інновації ( бібліографічні описи видань, електронні адреси):
Наш сайт: www.zolochiv-nvk.edukit.lviv.ua
5.Стадія інноваційної освітньої діяльності (експеримент, апробація або розповсюдження інновації): експеримент.
6. Терміни початку / завершення експерименту (роки): початок – 2014 рік.
7. Орган управління освітою, що видав наказ про проведення експерименту / апробації / розповсюдження (застосування) інновації (повна назва органу управління освітою, назва наказу, дата його видання і номер): Золочівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів "Школа радості"- дошкільний навчальний заклад" Золочівської районної ради Львівської області.
8. Установа, організація, що здійснює / здійснювала наукове керівництво експериментом ізрозробленняінновації(повнаназва,адреса,телефон,факс,e-mail):Золочівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів "Школа радості"- дошкільний навчальний заклад" Золочівської районної ради Львівської області.
E-mail: school_radosti@i.ua, nvk_radist@i.ua .
9. Науковий керівник експерименту (прізвище, ім’я, по батькові, посада, науковий ступінь,педагогічне,вченезвання): Сухецька Ярина Дмитрівна, директор НВК, педагогічне звання "старший учитель".
10. Навчальний заклад (заклади), установу (установи), підприємство (підприємства), організацію (організації), на базі якої (яких) здійснюється експеримент / апробація інновації / застосовується інновація:
● повна назва: Золочівський навчально-виховний комплекс "загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів "Школа радості"- дошкільний навчальний заклад" Золочівської районної ради Львівської області.
● юридичний статус: юридична особа – ідентифікаційний код – 26413314.
● керівник закладу, установи, організації (прізвище, ім’я, по батькові, посада, науковий ступінь,педагогічне,вченезвання):Сухецька Ярина Дмитрівна, директор НВК, педагогічне звання "старший учитель".
[1] Відповідно до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності.
Проект
« Найбільше щастя в житті – робити добро»
Підготувала педагог – організатор Золочівського НВК
"загальноосвітнього навчального закладу І –ІІ ступенів « Школа радості» - дошкільний навчальний заклад»
Гошко Надія Ігорівна
Тематичний напрямок проекту: культурологічний.
І. Інформація про проект
1.1. Назва проекту : « Найбільше щастя в житті – робити добро».
1.2. Виконавці проекту : учительство, учнівське самоврядування , учні Золочівського навчально – виховного комплексу « Загальноосвітній навчальний заклад І – ІІ ступенів « Школа радості» - дошкільний навчальний заклад» Золочівської районної ради Львівської області.
1.3. Партнери – батьківська громада, інформаційний портал «Золочів.нет».
1.4. Цільова аудиторія :
- дошкільнята і школярі « Школи радості» Золочівського НВК;
- учні із малозабезпечених сімей Золочівського НВК;
- діти – сироти міста Золочева;
- українські солдати у зоні АТО.
1.5. Географічна територія, на яку поширюється проект:
місто Золочів, Львівська область.
1.6. Термін реалізації проекту: 25 січня 2014 року – 20 грудня 2014 року.
ІІ. Опис проекту
2.1. Завдання проекту:
- реалізація інтересів учнів щодо вирішення культурологічних проблем, ідей, задумів через проектну діяльність;
- ознайомити учнів із традиціями доброчинності як духовним надбанням
українського народу;
- популяризувати благодійність,втілення духовних надбань людини, загальнолюдських цінностей (через добропорядність,терпеливість, справедливість, людяність, милосердя);
- вчити дітей робити добро та проявляти його у всіх типах та формах ;
- надання конкретної допомоги через благодійні акції, ярмарки:
- дітям – сиротам міста Золочева ;
- дітям із малозабезпечених сімей Золочівського НВК;
- випуск радіоуроків, створення тематичних стіннівок про добро та пам’яток “ Не роби цього, будь ласка ”;
- навчити дітей самостійно формувати бажання і здобувати знання та застосовувати їх, стимулювати до добрих вчинків;
- розкрити творчий потенціал учнів, викликати задоволення від
реалізації доброчинних ідей, задумів, проектів;
- робота гуртка трудового та образотворчого навчання із виготовлення різноманітних виробів , створення малюнків для підтримки духу української армії.
2.2. Опис проекту
Раз добром нагріте серце — вік не охолоне!
Тарас Шевченко
У суспільстві, на жаль, став помітний дефіцит добра, терпеливості, милосердя серед дітей та дорослих . Це відчувається навіть у наших вчинках.
Добро - це хороша, корисна справа, яка зроблена не заради власної вигоди, а для блага іншої людини. Воно не матеріальне - це духовне відчуття. Адже сенс не у самій справі, яку ви зробили, а в тому, які відчуття викликає ваш вчинок. Добро має приносити лише позитивні емоції, підтримувати людину у скрутну годину. Неважливо, чи це ви допомогли бабусі перейти через дорогу, чи врятували життя людині, якій раптово стало погано, а головне, щоб ця справа принесла користь комусь.
Тому варто і просто необхідно привчати дітей шкільного віку до добрих вчинків, реалізовувати їх через проекти, акції , різнопланові заходи.
Проект « Найбільше щастя в житті – робити добро» охоплює ряд різноманітних заходів:
- акція « Мир у долонях»;
- акція «Миколаю, ми Тебе чекаєм»;
- казкові дійства доброти «Творіть добро», « Снігова королева»;
- зимовий ярмарок «Допоможемо тим, хто потребує»;
- акція «Тиждень доброти»;
- місячник обговорень людських чеснот ( доброта, ввічливість, дружба, патріотизм, працьовитість, скромність, чесність, чуйність, милосердя, прощення, відповідальність, справедливість, взаємодопомога);
- радіоуроки « Мир на землі», «Міжнародний день людей похилого віку»;
- акція « Запали свічку»;
- акція « Незабудки пам*яті»;
- акція « Допоможи ближньому»;
- акція « Серце до серця».
Хоч заходи певною мірою мали різну спрямованість, але кредом кожного було-популяризація благодійності як практичного втілення духовних надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей.
ІІІ. Опис діяльності
3.1. Перелік заходів, що були проведені в рамках реалізації проекту:
Акція « Мир у долонях»
«За добро добром відплачують» - говорить народна мудрість.
Акція - патріотична. Заходи у рамках даної акції спрямовані на підтримку української армії на Сході України :
- плетіння маскувальної сітки учнями 5- 9 класів для солдат, які перебувають у зоні АТО;
- патріотичний флешмоб з вишитими рушниками « Гідність і свобода» (5- 9 класи) ;
- написання листівок « Подаруй лист солдатові» ( 1- 9 класи) ;
- створення малюнків « Ми з Вами», « Віримо у МИР» ( 1- 9 класи) ;
- запускання учнями 1-4 класів у небо голубів Миру.
( додаток 1)
Акція « Миколаю, ми Тебе чекаєм»
Святий Миколай — другий після Бога заступник людей від усіх проблем і нещасть. Відомо, що все життя він ніс людям Добро і Милосердя. Найбільше люблять і шанують його діти.
Учні «Школи радості» Золочівського НВК знають, що на це свято потрібно дарувати свою любов, підтримку та теплоту. Спільними зусиллями школярів, батьків ми збирали подарунки для солдат у зону АТО. Зібрали чимало та передали солдатам разом із малюнками , побажаннями малюків.
Згодом відбулися казкові дійства доброти «Творіть добро»(2 клас), «Снігова королева» ( 1 клас).
Головний герой казки - Святий Миколай своїми діями, віршами та піснями розвинув в учнів почуття милосердя, чуйності та щедрості. Головна героїня – Снігова Королева показала, що добро – це гарне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням, мріям.
Але добро завжди перемагає зло. Ця життєва істина притаманна не лише казкам . Варто лише вірити у казку та робити добрі справи.
( додаток 2)
Зимовий ярмарок « Допоможемо тим, хто потребує»
Захід відбувся з ініціативи учнівського самоврядування школи. Учні 4 – 9 класів ретельно готувалися та продавали свою випічку, вироби, а це були : смачні торти та кекси, хрустики, безе, галеретка, розфарбовані цукерки домашнього приготування, фенечки, ляльки – мотанки, українські
чупа- чупси …Різноманітності не було меж.
А як захоплююче було спостерігати за тим, як учні, учителі, вихователі, технічний персонал, батьки здійснювали покупки. Відкриваючи ярмарку, учениця 9 класу Василина Петровець , активний член шкільного парламенту, повідомила, що зібрані кошти підуть на придбання подарунків для дітей із малозабезпечених сімей нашої школи, на лікування Софійки Мицко та для бійців у зону АТО.
Разом ми зібрали 2 272 гривні:
- 650 грн. - Софії Мицко;
- 682 грн. - бійцям;
- 690 грн. – учням « Школи радості».
( додаток 3)
Акція «Тиждень доброти»
Замало робити добро; потрібно робити його правильно!
Джон Моралі
У грудні, протягом тижня, учні 2 класу говорили та слухали про добро. Дні тижня мали свою назву:
Понеділок - Доброта (Уявне малювання добра).
Вівторок - Прислів’я та приказки.
Середа - Доброчинець. Джерела доброти.
Четвер - Мої вчинки доброти. Участь у доброчинній акції.
П’ятниця - Як оцінити доброту?
Мета : розкрити значення поняття «добро», значення добра в житті людини, формувати у дітей почуття доброти, любові до ближніх, вміння розрізняти ознаки добра і зла; викликати бажання робити добро; допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині; вчити нести добро іншим через добрі справи; виховувати почуття порядності, милосердя, терпимості у ставленні до близьких і чужих людей, бажання жити в добрі і злагоді.
За добро слід платити добром. Все це свідчить про силу та красу людської душі.
( додаток 4)
Місячник обговорень людських чеснот
( доброта, ввічливість, дружба, патріотизм, працьовитість, скромність, чесність, чуйність, милосердя, прощення, відповідальність, справедливість, взаємодопомога)
У кожної людини три характери:той, який йому приписують, який сам собі приписує, і той, який є в дійсності.
Гюго
Милосердя і любов до ближнього належить не лише до тіла, а більше до душі. Саме вони визначають лінію поведінки людини. Та , на жаль, світ тепер такий, як сказав поет: « Ніби хтось насіяв зла, і холонуть душі наші без тепла».
Формування у дітей моральних та християнських чеснот – це складний і довготривалий процес, який має бути насичений клопіткою, наполегливою працею над виробленням у дитини моральних устроїв, які не дадуть їй змогти чинити поза моральними правилами.
Надзвичайно цінним в людині є чесність й наполегливість. Не всі народилися талановитими, але наполегливість зробить навіть із "сіренької миші" видатну в своїй справі людину. Така зможе допомогти багатьом іншим. В нашому світі так не вистачає відповідальних, чесних та наполегливих людей.
Але без чесності жодний не зможе стати Людиною. Часто ми потрапляємо у складні ситуації, коли здається , що весь світ проти тебе. Лише чесно признавшись собі у своїй відповідальності за те, що трапилося, можна подолати безвихідь, мужньо піднятися знов на боротьбу за людяність, милосердя та відданість своїй мрії.
Не злякатися серед юрби, йти крізь життєві труднощі, любити й сподіватися можливо лише із чесністю , наполегливістю, справедливістю та взаємодопомогою.
Учні 3 класу разом із вихователем групи продовженого дня «Школи радості» через різні рольові, дидактичні вправи, проблемні ситуації, робити в групах, слухання та зачитування прислів’їв та приказок, віршів , легенд поглибили свої знання про добро, розвинули творчу уяву, логічне мислення, виховали чуйність, патріотизм, відповідальність, працьовитість та милосердя.
( додаток 5)
Радіоуроки « Мир на землі»,
« Міжнародний день людей похилого віку»
Не всі люди похилого віку можуть розраховувати на підтримку дітей та близьких. Часом вони залишаються один на один із своїми проблемами. А іноді, розчавлені буденними турботами, цілком втрачають віру в себе та у людей. Хто їм має допомогти? Від кого чекати милосердя? Такі люди мають велике випробування. Ми повинні реагувати на такі ситуації. Не залишатися байдужими до самотності й страждань та намагатися якось допомогти.
Відкриваймо свої серця для добрих діянь, теплих слів та приємних моментів! Саме це є головною метою радіоуроків.
Не менш важливим для добрих діянь є і Мир на землі.
З такими словами учнівське самоврядування зверталося до школярів:
Мир на землі — це затишок і тиша,
Це сміх дитячий і душі політ,
Коли поет чарівні вірші пише
Про незвичайний, дивовижний світ.
Мир на землі — це росяні світанки,
Краса і творчість, пісня у гаях.
Мир на землі — це вечори і ранки
Із радістю і щастям у серцях.
Мир на землі — це дім і мама, й тато,
Й любові стільки — просто через край!
Це та земля, де щастя є багато
І в кожній хаті — хліба коровай.
Це та земля, де сміх і пісня лине,
А діти йдуть до школи знов і знов.
Й ніколи у боях ніхто не гине,
Бо там господар — щастя і любов.
( додаток 6)
Акції « Запали свічку»,
« Незабудки пам’яті»
У листопаді учні та учительство беруть участь у акціях « Запали свічку» та « Незабудки пам*яті».
Акція «Запали свічку»відбувається у День пам'яті жертв Голодоморів.
Традиційно пам’ять загиблих вшановують хвилиною мовчання та запаленням свічок.
23 листопада у всіх загальноосвітніх навчальних закладах Львівщини проходить акція «Незабудки пам’яті». Так вшанують роковини Голодомору 1932-1933 років та жертв політичних репресій в Україні.
Заздалегідь у нашій школі готують панно, яке своїми обрисами нагадує картографічну територію України, а кольоровою гаммою символізує трагічні події. Учні на уроках трудового навчання, образотворчого мистецтва виготовляють з цупкого паперу незабудки. А 23 листопада під час скорботної церемонії їх прикріплюють на пано, аби засвідчити, що ця трагічна сторінка не витерта з пам’яті українців.
Цього року учні та учительство Золочівського НВК взяли участь у акціях під гаслом «Запали свічку Героям", аби підтримати незламний патріотичний дух учасників АТО, пам'ять загиблої Небесної Сотні у Києві. Пам’ятаємо! Не забудемо! Віримо у перемогу та Мир!
( додаток 7)
Акція « Серце до серця»
«Серце до серця» — благодійна акція Всеукраїнського благодійного фонду.
Адміністрація Золочівського НВК разом із учнівським самоврядуванням активно брала участь у зборі коштів для дітей – сиріт міста Золочева. У школі стояла скринька, куди учні та батьки могли кинути кошти за бажанням. Усі зібрані кошти були віднесені в адміністрацію міста Золочева та допоможуть тим, хто цього потребує.
Акція « Допоможи ближньому»
Турбота про дітей-сиріт, дітей із малозабезпечених сімей є актуальною завжди.
В нашій школі пройшла акція "Допоможи ближньому". Волонтери нашої школизбирали кошти для малозабезпечених дітей «Школи радості» . Відгукнулись майже усі учні,педагоги,батьки. Адже разом долати труднощі набагато легше.
Мета акції: зробити додаткову покупку (це можуть бути продукти харчування, солодощі, іграшки, побутова хімія, одяг тощо) і цим допомогти потребуючим дітям.
Діти – майбутнє нашої країни. Спільна добра справа ще більше об’єднала усю школорадісну родину.
( додаток 8)
IV. Результати реалізації проекту
4.1. Основні результати реалізації проекту:
- популяризовано благодійність через різну тематичну спрямованість і творчу діяльність учнів;
- даний проект є відтворенням збереженої учнями любові,чесності, справедливості та милосердя до інших;
‐ проведено радіоуроки про благотворний вплив добрих справ у повсякденному житті ;
- зібрано кошти для дітей – сиріт міста Золочева, дітей із малозабезпечених сімей Золочівського НВК;
‐ створили сприятливі умови для залучення всіх учнів школи незалежно від віку до доброчинності.
4.2. Вплив проекту на місцеву громаду
Успішна реалізація проекту принесла користь нашим дітям і частково :
‐ дітям-сиротам міста Золочева;
‐ бійцям , які борються за незалежність України на Сході;
‐ дітям із малозабезпечених сімей « Школи радості» Золочівського НВК;
‐ одиноким людям похилого віку.
4.3 Проблеми, що виникли під час реалізації проекту:
- відсутність будь-якого виду фінансування.
4.4 Перспективи розвитку проекту:
- розширити і урізноманітнити тематичну спрямованість заходів,які допоможуть вирішити не лише проблеми сьогодення, а й працюватимуть на перспективу;
- популяризувати благодійність і надалі, беручи участь у благодійних акціях, залучати учнів, учителів, громаду;
- створити шкільну благодійну книгу.
Коментарi